Filtrera på område
Sökresultat: "royalty måste torde åtgärderna" | Alla | 609 träffar
/ Regler och ställningstaganden / Ställningstaganden / DAC 6 – ska varje betalning rapporteras i kännetecknet gränsöverskridande betalningar m.m. när det är fråga om ett avtalsförhållande med löpande betalningar?
och prissättningen av dessa sker enligt en internprissättningspolicy kan ett eller flera arrangemang vara för handen. Det torde dock inte vara rimligt att bedömningen görs på fakturabasis. Om flera löpande transaktioner omfattas av samma kännetecken och genomförs
/ Regler och ställningstaganden / Meddelanden / Skatteverkets information om tillstånd för företag att i förtid förstöra räkenskapsinformation
eller på annat vis följas upp. Av prop. 1998/99:130 s. 274275 framgår att regeringen anser att det normalt får accepteras att företag måste arkivera räkenskaper i stor omfattning. Bestämmelsen i 7 kap. 7 § BFL att ett företag kan få tillstånd att förstöra
Saknas: royalty
/ Vägledning / 2021 / Förvaltningsrätt & förfarande / Informationsutbyte med andra länder / Uppgiftsskyldighet / Rapporteringspliktiga arrangemang (DAC 6) / Vilka arrangemang är rapporteringspliktiga? / Ett arrangemang måste uppvisa minst ett kännetecken / Gränsöverskridande betalningar m.m.
. I förarbetena uttalas att begreppet bör ha samma betydelse som i slutrapporten för åtgärd 5 i BEPS-projektet. Där anges att det krävs att ett land erbjuder någon form av skattemässigt förmånligare behandling jämfört med de generella principerna för beskattning
Saknas: torde
/ Vägledning / 2022 / Förvaltningsrätt & förfarande / Informationsutbyte med andra länder / Uppgiftsskyldighet / Rapporteringspliktiga arrangemang (DAC 6) / Vilka arrangemang är rapporteringspliktiga? / Ett arrangemang måste uppvisa minst ett kännetecken / Gränsöverskridande betalningar m.m.
ingen definition på begreppet förmånlig skatteåtgärd (engelska preferential tax regime) i RAL. I förarbetena uttalas att begreppet bör ha samma betydelse som i slutrapporten för åtgärd 5 i BEPS-projektet. Där anges att det krävs att ett land erbjuder någon form
Saknas: torde
/ Vägledning / 2023 / Förvaltningsrätt & förfarande / Informationsutbyte med andra länder / Uppgiftsskyldighet / Rapporteringspliktiga arrangemang (DAC 6) / Vilka arrangemang är rapporteringspliktiga? / Ett arrangemang måste uppvisa minst ett kännetecken / Gränsöverskridande betalningar m.m.
för en förmånlig skatteåtgärd där mottagaren har sin hemvist . Det finns ingen definition på begreppet förmånlig skatteåtgärd (engelska preferential tax regime) i RAL. I förarbetena uttalas att begreppet bör ha samma betydelse som i slutrapporten för åtgärd 5
Saknas: torde
/ Vägledning / 2024 / Förvaltningsrätt & förfarande / Informationsutbyte med andra länder / Uppgiftsskyldighet / Rapporteringspliktiga arrangemang (DAC 6) / Vilka arrangemang är rapporteringspliktiga? / Ett arrangemang måste uppvisa minst ett kännetecken / Gränsöverskridande betalningar m.m.
bör ha samma betydelse som i slutrapporten för åtgärd 5 i BEPS-projektet. Där anges att det krävs att ett land erbjuder någon form av skattemässigt förmånligare behandling jämfört med de generella principerna för beskattning i det landet. Det kan t.ex
Saknas: torde
/ Vägledning / 2024 / Inkomstskatt / Skatteavtal / OECD:s modellavtal / Article 12 Royalties
13.1 i OECD:s kommentarer till artikel 12 ). För att kunna ta ställning till om betalningar för dataprogrammet utgör royalty måste man se på de rättigheter som mottagaren förvärvar avseende användandet och utnyttjandet av dataprogrammet ( punkt 12.2
Saknas: torde
/ Vägledning / 2021 / Inkomstskatt / Skatteavtal / OECD:s modellavtal / Article 12 Royalties
kommentarer till artikel 12 ). För att kunna ta ställning till om betalningar för dataprogrammet utgör royalty måste man se på de rättigheter som mottagaren förvärvar avseende användandet och utnyttjandet av dataprogrammet ( punkt 12.2 i OECD:s kommentarer
Saknas: torde
/ Vägledning / 2020 / Inkomstskatt / Skatteavtal / OECD:s modellavtal / Article 12 Royalties
att i sina bilaterala avtal ta in en ändrad version av royaltydefinitionen ( punkt 13.1 i OECD:s kommentarer till artikel 12 ). För att kunna ta ställning till om betalningar för dataprogrammet utgör royalty måste man se på de rättigheter som mottagaren förvärvar
Saknas: torde
/ Vägledning / 2023 / Inkomstskatt / Skatteavtal / OECD:s modellavtal / Article 12 Royalties
kommentarer till artikel 12 ). För att kunna ta ställning till om betalningar för dataprogrammet utgör royalty måste man se på de rättigheter som mottagaren förvärvar avseende användandet och utnyttjandet av dataprogrammet ( punkt 12.2 i OECD:s kommentarer
Saknas: torde