Gå till innehåll
Gå till huvudmeny
Gå till sidomeny
Din webbläsare Internet Explorer är för gammal. För att vår webbplats ska fungera rekommenderar vi att du byter webbläsare.
Rekommenderade webbläsare
Stäng
Rättslig vägledning, länk till startsidan
Kontakta oss
Skatteverket.se
Sök
Sök
Vägledning
Regler & ställningstaganden
Nyheter
Om
2024
Arkiv
2024
2023
2022
2021
2020
2019
2018
2017
2016
2015
Visa alla utgåvor
OBS:
Detta är utgåva 2024.5.
Visa senaste utgåvan.
Meny
Öppna meny
Öppna sök
Sök
Förvaltningsrätt & förfarande
Registrering, deklarationer och uppgiftslämnande
Deklarationer och uppgiftslämnande
Arbetsgivardeklaration
Vem ska lämna arbetsgivardeklaration?
För vilka ersättningar ska redovisning ske per betalningsmottagare i arbetsgivardeklarationen?
Vilka uppgifter ska redovisas i en arbetsgivardeklaration?
När ska arbetsgivardeklarationen lämnas?
Vägledning
»
2024
»
Förvaltningsrätt & förfarande
»
Registrering, deklarationer och uppgiftslämnande
»
Deklarationer och uppgiftslämnande
»
Arbetsgivardeklaration
Vägledning
Starta spelaren
Lyssna
Arbetsgivardeklaration
2024
2023
2022
2021
2020
Tidigare
2019
2018
2024
2023
Tidigare
2022
2021
2020
2019
2018
Uppdaterat
2024-06-26
Lagändring –Skatteverket får markera att en uppgift på individnivå har frångåtts av Skatteverket i ett beslut
Arbetsgivardeklaration / För vilka ersättningar ska redovisning ske per betalningsmottagare i arbetsgivardeklarationen?
2024-06-19
Lagändring: Den 1 juli 2024 upphör skyldigheten att lämna uppgift om sjuklönekostnader i arbetsgivardeklaration
Arbetsgivardeklaration / Vilka uppgifter ska redovisas i en arbetsgivardeklaration?
Vem ska lämna arbetsgivardeklaration?
Den som ska betala in arbetsgivaravgifter eller har gjort skatteavdrag ska lämna en arbetsgivardeklaration.
För vilka ersättningar ska redovisning ske per betalningsmottagare i arbetsgivardeklarationen?
Tjänsteinkomster ska normalt redovisas per betalningsmottagare (individnivå) i en arbetsgivardeklaration. Undantag görs för t.ex. utbetalningar p.g.a. en pensionsförsäkring.
Vilka uppgifter ska redovisas i en arbetsgivardeklaration?
Arbetsgivardeklarationen ska innehålla uppgifter om både den som ska lämna uppgifterna och om betalningsmottagaren (uppgifter på individnivå).
När ska arbetsgivardeklarationen lämnas?
Referenser inom förvaltningsrätt & förfarande
Allmänna råd
Domar & beslut
EU-författningar
Föreskrifter
Lagar & förordningar
Meddelanden
Propositioner
Rättsfallskommentarer
Ställningstaganden
Hoppa till innehållet
Om webbplatsen, tillgänglighetsinformation
Startsida
Alla nyheter
Kontakta oss
Till toppen