Filtrera på område
Sökresultat: "royalty får golv" | EU-författningar | Alla | 44 träffar
/ Regler och ställningstaganden / EU-författningar / Rådets direktiv 2003/49/EG av den 3 juni 2003 om ett gemensamt system för beskattning av räntor och royalties som betalas mellan närstående bolag i olika medlemsstater
två år. 11. Källstaten får begära att det påvisas genom ett intyg att villkoren i denna artikel och i artikel 3 var uppfyllda vid tidpunkten för betalningen av räntor eller royalties. Om det inte har intygats att villkoren i denna artikel var uppfyllda
Saknas: arbetet frågor svar
/ Regler och ställningstaganden / EU-författningar / RÅDETS DIREKTIV (EU) 2016/1164 av den 12 juli 2016 om fastställande av regler mot skatteflyktsmetoder som direkt inverkar på den inre marknadens funktion
inkomst bör beaktas vid fastställandet av hur mycket ränta som får dras av. (7) Om den skattskyldige är del av en företagsgrupp som lämnar lagstadgad koncernredovisning, kan företags gruppens övergripande skuldsättning på världsnivå övervägas för att ge
Saknas: arbetet frågor
/ Regler och ställningstaganden / EU-författningar / Rådets direktiv 2003/49/EG av den 3 juni 2003 om ett gemensamt system för beskattning av räntor och royalties som betalas mellan närstående bolag i olika medlemsstater
. Källstaten får begära att det påvisas genom ett intyg att villkoren i denna artikel och i artikel 3 var uppfyllda vid tidpunkten för betal ningen av räntor eller royalties. Om det inte har intygats att villkoren i denna artikel var uppfyllda vid tidpunkten
Saknas: arbetet frågor svar
/ Regler och ställningstaganden / EU-författningar / Meddelande från kommissionen Tillfällig kris- och omställningsram för statliga stödåtgärder till stöd för ekonomin till följd av Rysslands angrepp mot Ukraina 2023/C 101/03
och indirekta följder, inbegripet sanktionerna och motåtgärder vidtagna av exempelvis Ryssland, får ekonomiska återverkningar på hela den inre marknaden. Företag i EU kan komma att påverkas på flera olika sätt, såväl direkt som indirekt. Detta kan ta sig uttryck
/ Regler och ställningstaganden / EU-författningar / Europaparlamentet och Rådets förordning (EU) nr 168/2013 av den 15 januari 2013 om godkännande av och marknadstillsyn för två- och trehjuliga fordon och fyrhjulingar
, som åtminstone inte skiljer sig åt i sådana vä sentliga avseenden som a) kategori och underkategori, b) tillverkare, c) chassi, ram, biram, golv eller struktur vid vilken viktigare kom ponenter är fästade, d) tillverkarens typbeteckning. 74. variant: fordon
Saknas: arbetet svar
/ Regler och ställningstaganden / EU-författningar / EUROPAPARLAMENTETS OCH RÅDETS FÖRORDNING (EG) nr 1893/2006 av den 20 december 2006 om fastställande av den statistiska näringsgrensindelningen Nace rev. 2 och om ändring av rådets förordning (EEG) nr 3037/90 och vissa EG-förordningar om särskilda statistikområden
statistik över näringsgrenar skall fram- ställas med hjälp av Nace rev. 2 eller en nationell klassifikation som bygger på Nace rev. 2. 2. Den nationella klassifikationen får innehålla ytterligare rubriker och nivåer, och andra koder får användas
Saknas: arbetet svar
/ Regler och ställningstaganden / EU-författningar / EUROPAPARLAMENTETS OCH RÅDETS DIREKTIV 2013/34/EU av den 26 juni 2013 om årsbokslut, koncernredovisning och rapporter i vissa typer av företag, om ändring av Europaparlamentets och rådets direktiv 2006/43/EG och om upphävande av rådets direktiv 78/660/EEG och 83/349/EEG
småskaligt först”. För att undvika orimliga administrativa bördor för dessa fö retag bör medlemsstaterna endast tillåtas att kräva ett fåtal upplysningar i form av noter utöver de obligatoriska noterna. Om ett enda registreringssystem tillämpas får
/ Regler och ställningstaganden / EU-författningar / EUROPAPARLAMENTETS OCH RÅDETS DIREKTIV 2013/34/EU av den 26 juni 2013 om årsbokslut, koncernredovisning och rapporter i vissa typer av företag, om ändring av Europaparlamentets och rådets direktiv 2006/43/EG och om upphävande av rådets direktiv 78/660/EEG och 83/349/EEG
småskaligt först”. För att undvika orimliga administrativa bördor för dessa fö retag bör medlemsstaterna endast tillåtas att kräva ett fåtal upplysningar i form av noter utöver de obligatoriska noterna. Om ett enda registreringssystem tillämpas får
/ Regler och ställningstaganden / EU-författningar / Förklarande anmärkningar om EU:s momsregler gällande platsen för tillhandahållande av tjänster med anknytning till fast egendom, vilka träder i kraft 2017 (rådets genomförandeförordning (EU) nr 1042/2013)
, så att det skulle vara konstlat att försöka skilja dem från varandra14. Man bör bedöma vad som i huvudsak kännetecknar tillhandahållandet för att kunna avgöra om köparen, som typisk konsument, får flera olika fristående tjänster eller en enda tjänst15. 16. Detta är också fallet
/ Regler och ställningstaganden / EU-författningar / Europaparlamentet och Rådets förordning (EU) nr 168/2013 av den 15 januari 2013 om godkännande av och marknadstillsyn för två- och trehjuliga fordon och fyrhjulingar
och versio ner av en viss kategori, som åtminstone inte skiljer sig åt i sådana väsentliga avseenden som a) kategori och underkategori, b) tillverkare, c) chassi, ram, biram, golv eller struktur vid vilken vikti gare komponenter är fästade, d) tillverkarens
Saknas: arbetet